Trouble brewing over coffee ads

Uh, George?

A GEORGE Clooney doppelganger is brewing up tensions between two coffee companies in Israel.

Nespresso is suing the Israeli Espresso Club for using an actor with a striking resemblance to the Hollywood star in one of its ads. Clooney is the face of Nespresso.

The ad shows the Clooney lookalike being schooled on the benefits of Espresso Club. A disclaimer on the screen warns that the actor, silver-haired and carrying what appears to be a Nespresso bag, “is not George Clooney.”

Nespresso Israel said Thursday the legal step was taken to “prevent customers from being misled.” It is demanding $US50,000 ($71,400) in damages and for the ad be removed.

Espresso Club says the tongue-in-cheek ad and the Clooney character were meant to target customers looking for a more “informal” coffee experience.

About Unknown

Unknown
"Mình là Phương Nguyễn, thâm niên 4 năm kinh nghiệm thiết kế website và làm marketing, tuy nhiên kể từ 1 năm trở lại đây mình không còn làm marketing nữa, và chỉ tập trung vào viết plugin và giao diện cho Wordpress, nếu các bạn thấy bài viết hay thì hãy chia sẻ cho những người khác cùng tham khảo, còn nếu muốn thiết kế website hoặc sửa web hay đặt một plugin có chức năng đặc biệt, hãy liên hệ ngay tới Phương"
Recommended Posts × +

0 nhận xét:

Đăng nhận xét